دکوراسیون با چوب

در گذشته ساخت ساختمانها و منازل عناصر و نشانه های طبیعت بیش از هر چیز دیگری به چشم میخورد؛ عناصری مانند چوب، سنگ و غیره؛ مواردی که باعث میشدند حس آرامش و زیبایی جاری در طبیعت به منازل شخصی نیز القا شود. اما امروزه استفاده از عناصر طبیعت در ساخت منازل بسیار کاهش پیدا کرده و جای خود را به بتن، گچ و غیره دادهاست.

 

با این حال هنوز افراد زیادی هستند که به حضور عناصر طبیعت در اطرافشان اهمیت میدهند. دکوراسیون منزل با چوب یکی از مباحثی است که صاحبان منازل به آن توجه میکنند. چوب در دکوراسیون داخلی فضاهای گوناگون نظیر منازل، ادارات، کافهها و غیره، کاربردهای وسیعی دارد. در این نوشتار با ما همراه باشید تا شما را با دکوراسیون داخلی چوبی بیشتر آشنا کنیم. در ادامه با استادکار همراه باشید

 

همانطور که اشاره شد امروزه از متریالهای متفاوتی برای دکوراسیون داخلی استفاده میشود، اما چوب نیز یکی از انتخابهایی است که افراد اهل هنر و کسانی که به طبیعت علاقه دارند، از آن برای دکوراسیون منزل استفاده میکنند. طراحی دکوراسیون داخلی با چوب در مکانها و فضاهای گوناگون نظیر منازل، ادارات، کافی شاپها، رستورانها و غیره کاربرد داشته و با توجه به ایجاد طرحهای گوناگون روی چوب، زیبایی و نمای قابل توجهی را به فضاهای گوناگون میبخشد.

 

واقع چوب به عنوان یکی از پایه ایترین و اصلیترین متریالهایی است که در ساخت منازل از آن استفاده میشده است. از ساخت درب ورودی منزل تا سقف، دیوار، کف، دیوارپوش و غیره میتوان از چوب بهره گرفت. با توجه به قابلیت ایجاد نقش و نگارهای گوناگون روی چوب، این متریال میتواند گزینهی بسیار خوبی برای طراحی داخلی منازل به شمار بیاید.

 

برای مثال در تزئین دیوار با چوب شما میتوانید هنر و خلاقیت بسیاری به خرج داده و از طرحهای گوناگون روی چوب لذت ببرید. به این ترتیب با داشتن یک دکور چوبی منزل زیبا، میتوانید آرامش را از دل طبیعت به منازل خود بیاورید.

 

جنس چوبهای مورد استفاده در طراحی داخلی چوبی

در طراحی داخلی چوبی از چوبهای طبیعی و مصنوعی استفاده میکنند. چوب بلوط، کاج، راش، گیلاس، گردو، توسکا، ماهون، افرا، صنوبر و غیره از جمله چوبهای طبیعی مورد استفاده در دکور چوبی منزل و سایر فضاهاست.

 

چوب مصنوعی نیز از جمله مصالحی است که کابردهای فراوانی در دکوراسیون داخلی دارد. چوب مصنوعی در واقع از بازیافت مواد گوناگونی نظیر پلاستیک، چوب، کاغذ و غیره تولید میشود. استفاده از چوب مصنوعی مزایای گوناگونی دارد.

 

برای مثال، از این چوب میتوان در فضاهای دارای رطوبت بالا استفاده کرد. همچنین احتمال حمله حشرات به چوب مصنوعی وجود ندارد. چوب مصنوعی همچنین استحکام بیشتری نسبت به چوب طبیعی دارد و همه ی این عوامل این ماده را مناسب استفاده در طراحی داخلی کرده اند.

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده

​بایگانی مطالب

دسته‌بندی‌ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش